Jual Balik:

Kit Biasiswa:

Koleksi Biasiswa Malaysia 2010

Rahsia Anak Pintar:

Rahsia Anak Soleh:

Jimat elektrik:

mmm

Belajar Bahasa Inggeris:

Nak Berhenti Merokok?

Pertolongan Cemas:

Perfect Slim Diet:

Sunday, November 8, 2009

Kajian Air Secara Saintifik

“The True Power Of Water” oleh Dr Masaru Emoto, pakar perubatan afternatif yang menggunakan air sebagai media penyembuhan. Pakar tersebut dibantu oleh Kazuya Ishibasi, seorang pakar mengambil gambar kristal-kristal air melalui mikroskop tercanggih.
Dr Masaru Emoto dari Universiti Yokohama, Jepun telah membuat kajian pada bulan Mac tahun 2005 juga menulis buku “the Hidden Massage in Water” (Pesan Tersembunyi di dalam air). Melalui kajian demi kajian yang telah dibuat oleh Dr Masaru telah terbukti bahawa air mampu merespons dengan baik perlakuan dan maklumat yang diberikan kepadanya, dalam bentuk tulisan, gambar bahkan kata-kata atau suara. Bersama pembantunya Kazuya, kristal-kristal air ditemui terakam dalam gambar apabila air dibekukan pada suhu -25”C menggunakan kamera berteknologi tinggi. Bentuk kristal yang dihasilkan dalam pelbagai bentuk bergantung kepada maklumat yang diberikan kepada air. Menurutnya air mampu merakam pesan, seperti pita magnetik atau compact disk.Mokekul air akan membentuk kristal yang paling indah adalah air yang diberi kata-kata “cinta” dan “terima kasih”. Sebaliknya molekul air membentuk kristal yang tidak cantik bahkan membentuk lingkaran yang berlubang di tengahnya apabila dikatakan padanya “kamu tidak berguna” atau “kamu bodoh”.

Apabila kita biasa menyatakan terima kasih, sentiasa bersyukur dan dihiasi perasaan cinta dalam kehidupan, kita telah berjaya membentuk air dalam tubuh kita menjadi kristal-kristal heksagonal yang sangat bermanfaat untuk kesihatan kita. Sebaliknya jika keadaan hidup kita sentiasa tertekan dengan kejahilan, kebodohan, tidak bersyukur, sentiasa bermusuhan dan membenci, tidak redha dan banyak komen, maka kita tidak akan pernah mendapatkan kristal-kristal air yang cantik dan indah dalam badan kita. Kesihatan dan emosi selalu terganggu, sedangkan air heksagonal sangat berguna untuk mengeluarkan toksid-toksid (racun-racun) dalam badan kita.
Air heksagonal adalah air yang berperanan untuk mengikat radikal bebas H+ dan OH. Oleh sebab itu apabila air seperti ini dibekalkan dalam badan kita atau terdapat dalam badan, maka akah terdapat reaksi atau tindak balas, rasa tidak sedap badan, bersin, batuk, mual, berpeluh-peluh, sering buang air kecil mahupun air besar. Reaksi seperti ini adalah tindak balas yang menggambarkan kemungkinan bertimbunnya toksid dalam badan kita. Tindak balas ini disebut sebagai detox effect atau homeostatic.
Sumber: http://penawaralami.wordpress.com

No comments:

Post a Comment

Rahsia Anak Pintar:

Rahsia Anak Soleh:

Belajar Bahasa Inggeris:

Kit Biasiswa:

Koleksi Biasiswa Malaysia 2010

Jimat Elektrik:

Perfect Slim Diet:

Kerja Kerajaan:

Pertolongan Cemas:

Nak Berhenti Merokok?:

Jual Balik:

Artikel Yang Sering Dibaca Pelawat KEKAL SIHAT: