Jual Balik:

Kit Biasiswa:

Koleksi Biasiswa Malaysia 2010

Rahsia Anak Pintar:

Rahsia Anak Soleh:

Jimat elektrik:

mmm

Belajar Bahasa Inggeris:

Nak Berhenti Merokok?

Pertolongan Cemas:

Perfect Slim Diet:

Monday, September 7, 2009

Rumah Tangga Bahagia

Setiap pasangan yang berumahtangga inginkan bahawa ikatan perkahwinan akan berkekalan hingga ke hujung nyawa. Namun, ada sesetengahnya si isteri tidak mengambil berat dalam soal makanan untuk seisi keluarga. Orang tua-tua dahulu ada menyebut bahawa untuk mengikat hati si suami, si isteri hendaklah menjaga atau mengikat perut si suami.

Ini bermaksud, si isteri harus menjaga makan dan minum si suami. Antara petua yang biasa saya dengar oleh orang yang lebih tua (nenek) dari saya ialah ketika hendak menanak/memasak nasi, amalkan membaca selawat kepada Nabi sebanyak tiga kali ketika membasuh beras.

Petua ini selalu saya amalkan supaya “air tangan” yang saya usahakan itu dapat menambah kemanisan dalam keluarga saya.

Bagaimana pula dengan anda? selain membasuh beras berserta selawat.. adakah petua lain yang anda amalkan? Berkongsilah dengan saya.

No comments:

Post a Comment

Rahsia Anak Pintar:

Rahsia Anak Soleh:

Belajar Bahasa Inggeris:

Kit Biasiswa:

Koleksi Biasiswa Malaysia 2010

Jimat Elektrik:

Perfect Slim Diet:

Kerja Kerajaan:

Pertolongan Cemas:

Nak Berhenti Merokok?:

Jual Balik:

Artikel Yang Sering Dibaca Pelawat KEKAL SIHAT: