Jual Balik:

Kit Biasiswa:

Koleksi Biasiswa Malaysia 2010

Rahsia Anak Pintar:

Rahsia Anak Soleh:

Jimat elektrik:

mmm

Belajar Bahasa Inggeris:

Nak Berhenti Merokok?

Pertolongan Cemas:

Perfect Slim Diet:

Saturday, August 22, 2009

Kesan Berbahaya Minuman Bergas

Minuman bergas membawa banyak keburukan kepada kesihatan badan. Di sini, terdapat beberapa kenyataan dikemukakan untuk anda. Sekiranya anda suka minuman bergas, sila beri perhatian dengan kenyataan di bawah:
Setiap penggunaan 12 auns terdapat 150 kalori atau 10 camca teh gula, kesemuanya adalah kalori yang tidak berguna untuk badan. Tetapi ia boleh menyebabkan seseorang menjadi sangat gemuk. Selain itu, anda boleh mendapatkan sirosis hati kerana minuman bergas ini. Kebanyakan minuman bergas mempunyai keasidan yang tinggi, ia boleh menghakis lapisan gaster anda sepanjang masa dan membawa kepada kesakitan dan senak. Fosforus dalam minuman juga merosakkan perut.
Minuman ini memakan jumlah oksigen utama dalam badan anda. Lama-kelamaan ini boleh menyebabkan atau membantu penyakit kanser. Minuman bergas juga merosotkan tetulang dan menjadikan lemah, cenderung membuat tulang anda retak dan osteoporosis. Selain itu, terdapat kandungan kafein dalam minuman yang boleh menyebabkan insomnia dan kekacauan psikologikal. Minuman ini juga merosakkan gigi anda. Rekaan pengiklan-pengiklan membuat minuman bergas melihat begitu baik, tetapi sebenarnya adalah membawa keburukan untuk badan manusia.
Sumber: http://my.lifeinitaly.com

No comments:

Post a Comment

Rahsia Anak Pintar:

Rahsia Anak Soleh:

Belajar Bahasa Inggeris:

Kit Biasiswa:

Koleksi Biasiswa Malaysia 2010

Jimat Elektrik:

Perfect Slim Diet:

Kerja Kerajaan:

Pertolongan Cemas:

Nak Berhenti Merokok?:

Jual Balik:

Artikel Yang Sering Dibaca Pelawat KEKAL SIHAT: